Карти України без Криму: Хто з українських олігархів впливає на свідомість громадян

Нещодавно в соціальних мережах розгорівся скандал через сюжети двох українських телеканалів: “UA: Перший” та “СТБ”. Матеріали, в яких карта України була зображена без Криму, вийшли на екрани 16 березня....

Нещодавно в соціальних мережах розгорівся скандал через сюжети двох українських телеканалів: “UA: Перший” та “СТБ”.

Матеріали, в яких карта України була зображена без Криму, вийшли на екрани 16 березня.

Команда СТБ не забарилася з вибаченнями: “Телеканал СТБ приносить свої вибачення за неприпустиму помилку, яка сталася у програмі Холостяк (The Bachelor Ua) від 16.03.2018 – некоректне графічне зображення карти України. Звертаємо увагу наших глядачів, що дане зображення є неприємною для нас технічною помилкою та ні в якому разі не є офіційною позицією каналу СТБ щодо державних кордонів України, бо Крим – це Україна!”.

Про це керівництво телеканалу повідомило на сторінці Facebook.

Телеканал “UA: Перший” намагався виправдатися і також повідомив, що “неправильну” карту демонстрували через технічну помилку.

“Сьогодні, 16 березня, у вечірньому випуску новин на UA: ПЕРШИЙ у прямому ефірі трапилась технічна помилка, внаслідок якої глядачі 27 секунд бачили карту України з помилками”, – зазначається на сайті телеканалу.

Але деякі користувачі Facebook не згодилися повірити в помилки.

“Команда “Суспільного”. Вчинено антидержавний акт – які можуть бути вибачення!? Як можна вимагати від світової спільноти поваги до нас, якщо в нас є допустимими такі помилки? Які вжито заходи, кого покарали? Чи може, як завжди у нас – деприміювали дизайнера і далі розповідаємо про технічну помилку? Це аж ніяк не технічна помилка! Це нехлюйство і невігластво! Менеджери мають відповісти!”, – прокоментувала скандал український державний та політичний діяч, медіаексперт Валентина Руденко.

Віце-прем’єр України Вячеслав Кириленко заявив, що не вірить у те, що в ефірах згаданих телеканалів випадково з’явилися подібні, понівичені карти України. “Я не вірю у такі технічні помилки! Мають бути прізвища”, – прокоментував віце-прем’єр.

І прізвища є

Свого часу український олігарх Віктор Пінчук у власному матеріалі Wall Street Journal зазначив, що “у той час як ми підтримуємо нашу позицію, що Крим є частиною України і повинен бути повернений, він не повинен стати на шляху угоди, яка покладе край війні на сході”.

Згадаємо ще декілька спірних висловів Віктора Пінчука. “Розглянемо наступні ідеї. Україна має розглянути питання про тимчасову відмову від членства в ЄС, як нашої мети на найближче майбутнє. Ми можемо побудувати європейську країну, бути привілейованим партнером, а потім обговорити приєднання”, – заявив Пінчук 2016 року.

Телеканал “СТБ”, як відомо, входить до холдингу “StarLightMedia”, який належить Віктору Пінчуку. Подібне зображення карти могло стати, певним чином, візуальним підтвердженням висловів Пінчука. Таким чином, медіа, яке підконтрольне олігарху, поступово вкладає в голови українців ідею, що Крим більше не є українською територією, а тому про нього варто забути.

Але якщо ця версію є вірогідною відносно каналу “СТБ”, то до чого тут телеканал “UA: Перший”?

19 жовтня 2015 року членом Наглядової ради Національної суспільної телерадіокомпанії України (далі – НСТУ), яка керує “UA: Першим”, в галузі журналістики стала Тетяна Лебедєва. На сайті “Медіаняня” в матеріалі “Вибори без вибору. Як Тетяна Лебедєва стала членом Наглядової ради Громадської репортажі” зазначається, що “конкурентів у Лебедєвої не було: інші кандидати – медіаюрист Тетяна Котюжинська і журналіст-проповідник Руслан Кухарчук – просто не прийшли на засідання”.

8 лютого 2017 року Тетяна Лебедєва була обрана головою наглядової ради ПАТ НСТУ. Але чи можна її вважати дійсно незалежною особою, яка займає високу посаду в важливому інформаційному підприємстві України?

Того ж 8 лютого видання “Українська правда” повідомила, що Тетяну Лебедєву пов’язують з Віктором Пінчуком. Зокрема, на сайті “Телекритика” зазначають, що як член Нацради з питань телебачення і радіомовлення вона голосувала в інтересах телеканалів Пінчука (йдеться про канали медіахолдингу StarLightMedia – СТБ, «Новий канал», М1, М2, ICTV і QTV). Два дні потому голова НСТУ дала інтервю “Громадському радіо” і на питання, чи існує у неї зв’язок з відомим олігархом, вона не змогла чітко відповісти.

5 квітня 2017 року на засіданні комітету Верховної Ради України з питань свободи слова та інформаційної політики депутат Олег Ляшко також заявив, що Тетяна Лебедєва отримала посаду за квотою Віктора Пінчука.

“Я недаремно приділяю увагу пані Лебедєвій. Вона була обрана головою Наглядової ради з перевагою в один голос. Цей один голос віддав наш представник – В’ячеслав Козак. Єдиний випадок, коли я вказав Козаку на позицію нашої фракції: я сказав, попросив його – не голосувати за обрання Тетяни Лебедєвої головою Наглядової ради. Тому що Тетяна Лебедєва із 2003 до 2010-го була членом Національної ради з питань телебачення і радіомовлення за квотою олігарха Пінчука. Вихідець з Дніпропетровська, разом з ним все життя. При Кучмі 7 років була членом Нацради з питань телебачення і радіомовлення. При всій повазі до вас, шановна пані Лебедєва, до ваших професійних якостей, в яких я не маю жодного сумніву, але ви не можете представляти інтереси нашої фракції. І представник нашої фракції в Наглядовій раді не мав права обирати вас – представницю олігарха – головою Наглядової ради”, – розповів Олег Ляшко.

Наразі ми не можемо стверджувати остаточно, чи існують зв’язки Тетяни Лебедєвої з олігархом Віктором Пінчуком. Але подібні співпадіння виглядають, як мінімум, дивними. Оскільки на двух телеканалах в один і той самий день відбуваються однакові технічні помилки. Можливо, володіючи телеканалом і маючи “людину” в НСТУ, Віктор Пінчук намагається вплинути на свідомість українців, формуючи у них вигідну для себе та російському естеблішменту ідею неможливості повернення Криму.

Автор: Леонід Кулєш

Источник: Informator.news

Категории
Статьи
Лента новостей

Похожие сообщения